Saturday 22 June 2013

Bylo nebylo ..... prvně publikováno 16.08.2012



Omlouvám se všem, kteří očekávali odhalení dalšího domečku. Slibuji, že se dočkáte v dalším příspěvku ...

Ale teď nás čeká příběh .....

Ti z vás, kteří četli třetí část Domečků pro panenky z Essexu, si budou pamatovat, že jsem otevřela diskuzi návrhům, jak vyzdobit a vybavit tenhle domeček, který zrovna nepodněcuje fantasii. Navrhla jsem, že by to mohla být nějaká škola a jedna z přispěvatelek blogu, Andrea Small, která je úchvatnou učitelkou zpěvu, se tím nápadem nechala přímo unést.
Není zrovna fanynkou umisťování komentů přímo pod každým příspěvkem, přesto tam jeden vložila, v kterém navrhla taneční školu. Potom mi poslala email, v kterém rozvinula svůj návrh.


Při čtení mi příběh mi zněl úplně jako vytržený z nějakého dívčího románu. A jelikož vím, že můj blog čte i spousta fanoušků této literatury, rozhodla jsem se ho sem vložit, tak jak je v současnosti napsaný. I když, jak znám Andreu, určitě bude něco následovat.




Všechno to začalo Andreiným komentářem z 15. srpna: „Cha, cha, chá jen jsem uviděla přízemí, hned mě napadlo „taneční škola“.“

A na půdě, kde by byly uložené truhly s dávno zapomenutými kostýmy nesmírné ceny, by se schovávala ta nejzlobivější dívka z celé školy (ředitelka to s ní vážně nemá lehké). Zlobivka by kostýmy objevila a tím by zachránila školu před bankrotem. 

Odpověděla jsem jí, že bych musela vyrobit za a) lidi a za b) cenné kostýmy. (Nejednou jsem dohnala naši učitelku šití až k slzám.)

A Andrea odepsala:

Ty úžasné kostýmy by mohly být naznačeny pomocí  nějakých vykukujících nádherných materiálů spíš než skutečnými šaty. Ředitelka bude pochopitelně potřebovat pracovnu, kde budou na stěnách viset její fotky jako mladé primabaleríny. A pak skříňka s alkoholem – to by taky mohl být důvod, proč se škola dostala do finančních potíží (a nebo ne – spíš si jen potřebuje dát jednu na uklidněnou, když ji rozčílí ta zlobivá dračice.) A škola by mohla být úplně prázdná, protože všichni odjeli na vystoupení do Alhambry, jen v rohu by se povalovaly zapomenuté piškoty (a zlobivka bude mít další trable, až se vrátí.) Máš nějaké další námitky, které bych mohla smést ze stolu?


A příval nápadů pokračoval i dnes ráno:


Důvodem, proč se škola dostala do finančních problémů je, že ředitelka má jednu slabůstku – není to pití, jak jsem si myslela zpočátku, ale její synovec, naprostý budižkničemu. Jméno jsem ještě nevymyslela. Je to hulvát a nevychovanec, o jeho prostopášném chování ani nemluvě, ale on je to jediné, co ředitelce připomíná její zesnulou sestru, která tragicky zemřela v mladém věku na tuberkulózu.

Synovec vstupuje na scénu a když se příběh začne rozjíždět (dívky o něm nadšeně klevetí – a většina kluků taky – všechny zajímá, Kdo je ten elegantní cizinec?). Políčí si na bohatou slečnu a doufá, že se mu dostane do rukou její jmění (panenko skákavá). A ona se do něj samozřejmě šíleně zamiluje. Bohatá ale tupá.

Zlobivka ho pochopitelně ihned prohlédne, ale nikdo jí nevěří (má totiž tendenci dost přehánět) a málem dojde ke katastrofě. Možná se mu podařilo vymámit z bohaté slečinky nějaké peníze, a když se to všechno provalí(zatím se neví jak), ředitelce její čest velí, za něj všechny peníze vrátit. Což ji ovšem úplně zruinuje...

Pak je tady doprovodná pianistka, která má taky svou historii ... možná podlehla alkoholu (tragický život, atd.). Takže potřebujeme další postavu, která  skrývá své brilantní hudební dovednosti a bude schopná zasáhnout, když původní pianistka selže – hodil by se nějaký milý  mladík, který má mimo jiné cit pro obchod, takže nakonec se stane pravou rukou ředitelky.
A ještě dál:
Cha cha cha – švihácký synovec se vrací na scénu, samozřejmě v okamžiku, kdy je škola prázdná – takže by mohl jen tak stát uprostřed tanečního studia a v klidu zvažovat své možnosti. Jen tak mimochodem, jeho matka byla mnohem lepší tanečnice než ředitelka, ale zbláznila se do chlapíka, který ji nasliboval hory doly a odvedl ji pryč. Načež se zjistilo, že je dlouho ženatý.

Jenže v té době ona už byla v pokročilém stádiu těhotenství a sotva se jí podařilo dostat se k paní ředitelce, než přivedla na svět chlapce, ale zemřela nedlouho potom (tak přece jen ne na tuberkulózu). Paní ředitelka už je pevně rozhodnutá, že skoncuje s taneční kariérou, aby dítě vychovala. Jenže ho objeví jeho příšerný otec a odveze ho s sebou, aby ho vychoval jako sluhu na svém statku. Když byl chlapec o něco starší, podařilo se mu zjistit pravdu o jeho otci, kvůli čemuž zahořkne a převládne v něm jeho špatná stránka. Tato skutečnost v nás může později vyvolat jisté sympatie vůči jeho osobě, pokud budou třeba. Možná je převtělením Krista. Možná je geniální pianista ... existuje tolik možností...

Tak tady prozatím příběh končí!

Jestli někdo máte nějaké návrhy, jak mám pro všechno na světě zakomponovat všechny tyhle jemné zvraty děje do miniatury, budu jedině ráda. Ideálně, aniž bych musela použít lidi, jelikož ti nejsou zrovna mojí silnou stránkou!


Kdyby chtěl kdokoli něco dodat k této melodramatické verzi známé anglické knihy Baletní střevíčky (Ballet Shoes), můžete mi napsat email na czechdollshouses@gmail.com  a já dám dohromady další příspěvek, který se bude ještě více vzdalovat od reality tohoto světa...

No comments:

Post a Comment